Online casinoverslaafde verloor £ 20.000 door schuld van online casino

De Gambling Commission onderzoekt de bewering dat het online casino-bedrijf LeoVegas £ 20.000 accepteerde van een gokspeler die het geld van zijn moeder had gestolen, en vervolgens hem bombardeerde met e-mails waarin hij werd aangemoedigd om te blijven gokken.

Details van de zaak, ontdekt door The Guardian, leidden tot hernieuwde oproepen van campagnevoerders en politici voor gokbedrijven om rigoureuzere controles uit te voeren voordat klanten weddenschappen kunnen plaatsen.

gokverslaving en toch verderspelen? Leovegas

De herstellende verslaafde, die wordt behandeld maar nog steeds kan worden vervolgd, werd in mei 2018 door LeoVegas geblokkeerd nadat een medewerker van de klantenservice tijdens een live webchat “betreffende” communicatie had gemarkeerd.

Het account werd opgeschort dagen nadat LeoVegas een boete van £ 600.000 ontving van de Gambling Commission voor afzonderlijke incidenten van het accepteren van weddenschappen van probleemspelers.

Ondanks de opschorting, zusterbedrijven in de LeoVegas-groep, waaronder Pink Casino en Castle Jackpot, bleven hem marketing-e-mails sturen zo vaak als vier keer per dag met “gratis spins” en bonussen.

The Guardian toont aan dat Leovegas dingen niet eerlijk doet

In januari 2019, na maanden van ontvangst van de e-mails, richtte de gokker een nieuw account op bij 21.co.uk, ook onderdeel van de Leo Gaming-groep. Hij gebruikte dezelfde naam en hetzelfde e-mailadres, maar registreerde dit keer de bankpas van zijn moeder.

Hij ging gokken met ongeveer £ 20.000 voordat 21.co.uk vroeg om ID-verificatie waarbij ze beseften dat hij de kaart van iemand anders gebruikte, en toen blokkeerde men pas zijn account.

Wederom echter hervatten zusterbedrijven in de Leo Gaming-groep marketing-e-mails van een groot aantal van haar sites, met gratis spins en terugbetalingen op verliezen.

kansspelautoriteit keurt praktijken leovegas af

Naast het gebruik van de kaart van zijn moeder zonder toestemming, had de gokker duizenden ponden schuld opgebracht van betaaldagleners waaronder 24/7 Moneybox, MyJar en Satsuma.

Strengere wetten dankzij de schuld van Leovegas

Labour’s plaatsvervangend leider, Tom Watson, die aandringt op strakkere controles op online gokken, zei: “Het is niet logisch dat gokbedrijven de ID en betaalbaarheid controleren nadat gokkers enorme sommen hebben verloren in plaats van voordat ze de weddenschappen hebben geplaatst.

“Het hele systeem is verkeerd om. We moeten ook onmiddellijk actie ondernemen om creditcardweddenschappen te schrappen en een eind temaken aan de praktijk van het bombarderen van gokverslaafden met gokadvertenties. “

Een woordvoerder van de Gambling Commission zei: “We zijn absoluut duidelijk met operators over de regels die ze moeten volgen om hun klanten te voorkomen en te beschermen tegen gokverslaving. Waar we bewijs zien dat die regels niet worden gevolgd, zullen we onderzoeken. “

De zaak komt omdat de regering onderzoekt of de regels met betrekking tot online gokken moeten worden aangescherpt, onder meer door sterkere ID-controles en regels die voorkomen dat spelers gokken op krediet.

Online casino’s en bookmakers zijn momenteel niet verplicht om te controleren of gokkers hun gewoonte kunnen betalen voordat ze weddenschappen plaatsen.

De kansspelcommissie heeft bewijsmateriaal met betrekking tot de zaak verzameld en onderzoekt of LeoVegas de voorwaarden van haar vergunning om actief te zijn in het VK heeft overtreden. LeoVegas weigerde commentaar te geven.

In 2018 dwong de Gambling Commission LeoVegas om een ​​boete van £ 600.000 te betalen voor een reeks overtredingen na een beoordeling van de licentie van het bedrijf om in het VK te opereren.

Het merendeel van de tekortkomingen heeft betrekking op zelfuitsluitingssystemen, waardoor gokkers zich vrijwillig kunnen uitsluiten van het plaatsen van weddenschappen bij een bedrijf. De toezichthouder constateerde dat 1.894 LeoVegas-klanten marketingmateriaal kregen toegestuurd ondanks het feit dat ze zich hadden aangemeld voor hun zelfuitsluitingsplan.

Meer dan 400 klanten mochten £ 200.000 inzetten over twee maanden, zonder dat het bedrijf eerst met hen sprak of een 24-uurs “afkoelingsperiode” toepaste.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)